PUT OKO SVIJETA
23.11.2019 u 09:45

PUTOPIS/ JORDAN - beduini, deve, baklave, Mrtvo more - kaos koji zavolite ili ne!

Poželjevši se malo maknuti iz Grada nakon burne sezone, odlučili smo se za putovanje izvan Europe. a izbor je pao na Jordan i izvanvremensku Petru - koji su oduvijek bili na listi mojih želja, još od kad sam kao klinac gledao Indianu Jonesa. Karte su bile kupljene, a odmah nakon njih i Jordan pass, koji uključuje ulaznice za više od 40 atrakcija i ulaznicu za Petru. Osim ulaznica uključuje i vizu, ali morate biti minimalno tri noći u Jordanu. Karte, Jordan pass, putovnice, dobro raspoloženje i putovanje može početi...

komentara  0

NAPISAO: Zrinko Majčica

U popodnevnim satima stigli smo u glavni grad Jordana, Amman. Njega smo htjeli ostaviti za kraj pa smo se odmah uputili na sami jug Jordana. Stigli smo u grad Aqabu, jedini grad u Jordanu koji ima izlaz na Crveno more. Predivno more, morsko dno, ronjenje, plaže, kokteli i izležavanje, bili su pravi početak odmora i skupljanje energije za ostatak putovanja. Povezanost javnog prijevoza je dobra, ali zbog velikih udaljenosti i višesatnih vožnji autobusima puno je bolje iznajmiti auto ili uzeti privatnog vozača.

Mi smo se odlučili za vozača, i nismo nimalo pogriješili. Naš Alie je osim vozač bio i vodič, te nam je stajao na razne vidikovce i pričao zanimljive priče o Jordanu. Uputili smo se iz Aqabe u pustinjski rezervat Wadi Rum. Odmah smo se uputili na jeep tour po pustinji, te obišli razna zanimljiva mjesta. Meni osobno se najviše svidjelo stajalište kod izvora nazvanog po slavnom Lowrencu od Arabie, te zid gdje su stare crtarije Nabatejaca, urezane slike deva, stare više od 2000 godina. Kasnije smo nastavili turu s devama i zaustavili se da vidimo jedan od najljepših zalazaka sunca koji sam ikad vidio. Svakako preporučujem prespavati u jednom od mnogobrojnih kampova koji se nude te uživati u dobrom društvu beduina i probati njihovu tradicionalnu hranu.

Sljedeće jutro smo se uputili u grad Nabatejaca i jedno od sedam svjetskih čuda - Petru.

Ulaz u grad, poznat kao Siq trail, predivan je kanjon s popločanom stazom između crvenih i narančastih stijena. Petra nije kao neke turističke atrakcije koje obiđete za sat vremena, već je za nju potrebno odvojiti barem jedan dan, čak i više. Mi smo se odlučili na dva dana i to nam je bilo sasvim dovoljno. Proteže se na sedam kilometara u jednom smjeru s 15 točaka. Do nekih točaka treba skrenuti s rute, penjati se na stijene pa se samo vrijeme obilaska oduži. Mi smo u dva dana koja smo proveli u Petri propješačili približno 40 km.

Sljedeći dan uputili smo se na obalu mrtvog mora-najniža točka na Zemlji. Mrtvo more ima slanitet nešto malo iznad 30%, što onemogućava plivanje, a skakanje i ronjenje je zabranjeno, tako da možete jedino plutati, i namazati ljekovitim blatom, kojeg su stari Egipćani koristili za balzamiranje mumija. Sve je puno hotela i skoro sve plaže su privatizirane kao i u Aqabi. Mi smo izdvojili tri dana za Mrtvo more i uživali na suncu, moru, bazenu i hotelu jer ipak se trebalo odmoriti od dugog pješačenja kroz Petru i napuniti baterije za naredne dane.

Rano ujutro krenuli smo prema planini Nebo, planina s koje je Mojsije vidio obećanu zemlju te umro na njoj. S planine se spušta predivan pogled na jordansku dolinu sve do Mrtvog mora. Na planini se nalazi crkva, i kip u obliku Mojsijevog štapa, također smo obišli muzej. Dalje smo se uputili prema starom rimskom gradu Jerash, u blizini Ammana. Jerash je jedan od najvećih rimskih iskopina na bliskom istoku, i uspoređuje ga se s Pompejima jer je u povijesti snažan potres zahvatio to područje i smanjio broj stanovništva za četvrtinu, no Jerash je ostao dobro očuvan zahvaljujući suhom pustinjskom zraku. Neke od glavnih atrakcija Jerasha su: Zeusov hram, crkva sv. Theodore, Agora, Katedrala , Artemidin hram, hipodrom...

U popodnevnim satima stigli smo u Amman, prije odlaska u hotel vozač nas je odveo u Madina ulicu, zvanu još "hunger street" jer je sve puno restorana i slastičarni. Smjestili smo se u hotel koji se nalazi odmah nasuprot poznatog rimskog amfiteatra. Obišli smo amfiteatar i muzej s tradicionalnom odjećom i običajima. Sljedeći dan smo se uputili prema Citadeli, koja je smještena na najvišem brdu u Ammanu, s njega se pruža pogled na cijeli Amman. Neke od glavnih zanimljivosti Citadele su Herkulesov hram i Umayyad palača.

U centru Ammana nalazi se džamija kralja Huseina, a odmah iza zelena tržnica do koje morate poći i kupiti pokoji začin. Centar grada je pun ulica na kojima možete kupiti sve, od igle do slona. Amman možda neće ostaviti dobar prvi dojam ali kad prođete kroz njega i osjetite tu živahnost i užurbanost jednostavno će vam se svidjeti.

Što se tiče hrane mogu samo reći da je ispunila moja očekivanja. Većinom se baziraju na roštilju, punjenom povrću, raznim namazima i umacima. Od mesa prevladava janjetina i piletina, a među delikatese se ubraja devino meso. Uz sve to idu preukusne svježe pečene pogače. Što se tiče slatkoga, na svakom kantunu možete pronaći svježe baklave punjene pisatacijem ili kozjim sirom ili pudingom od mlijeka, slavni kunefe i mnoge druge.

I za kraj shvatio sam da je Jordan upala mišića, kaos koji zavolite ili ne. Kupite kartu i doživite ga! Jer ne pamtimo ono što je lijepo, nego ono što je posebno i drugačije od ostalog.