Je li realno da Grad ima svoj avion? - izravno pitamo Zena Singera, donedavnog većinskog vlasnika "Dubrovnik Airline-a" i pilota, osobu koja je upućena u kretanje na tržištu što se tiče troškova koje treba podmirivati kad se "uđe" u takvu vrstu posla. Nije realno, jer će raditi gubitke, a osim toga jedan avion je jako malo i s njime se ne može zajamčiti siguran red letenja, pogotovo jer nema zamjenskoga zrakoplova i sl. - dodava.
Zrakoplove, prema njegovim riječima, ne bi trebalo kupovati, nego iznajmljivati, a da bi zrakoplov bio isplativ, morao bi biti stalno u zraku. Linije do Zagreba su, za Croatia Airlines, kaže Singer, profitabilne, ali ukoliko bi se ovaj zrakoplov samo bazirao na tim letovima, ne bi bilo dovoljno putnika ni za jedne niti za druge.
Ekonomska cijena povratne karte za zrakoplove od 150 - 160 sjedala do Zagreba bi iznosila oko 100 eura, a Grad bi mogao sudjelovati sa subvencijom, smatra Singer, pa poziva gradonačelnika da razmisli o suvlasništvu u tvrtci koju namjerava pokrenuti do sezone. Zainteresiranih investitora već ima, a Grad bi mogao, smatra Singer, imati ulogu kakvu je imala "Atlantska plovidba" u "Dubrovnik Airline-u".
Taj avio-prijevoznik nije propao zbog lošeg poslovanja, nego zbog izmijenjenih uvjeta na tržištu i u zrakoplovstvu koje je snažno uzdrmala recesija. Sa starom flotom se više nije moglo konkurirati tijekom zimskih mjeseci u Europskoj uniji, a "Atlantska" se povukla kada je trebalo krenuti u kupovinu novih zrakoplova.Dubrovnik Airline je u sedam godina prevezao 4 milijuna putnika, što nije mala brojka, a na dubrovački aerodrom je dovozio 10 posto od sveukupnog broja putnika - iznosi Singer.
Tvrtka koja će zaživjeti pred sljedeću sezonu imala bi bazu za zrakoplove u Dubrovniku iz kojega i prema kojemu bi se odvijao najveći promet, ali bi uredi biti prijavljeni u Zagrebu.
U slučaju suvlasništva Grada u toj tvrtci, mogli bi se povesti i razgovori o "povlaštenim" kartama za Dubrovčane, što bi bilo i realno - zaključuje Singer.
dubrovniknet team