Dom Marina Držića ove je godine zabilježio iznimne rezultate u broju posjetitelja (24% više nego lani), kao i u vlastitom prihodu (64% više). U šest mjeseci koliko ga vodi v.d. ravnatelja Nikša Matić uvedene su brojne promjene u programu te tehnološke inovacije, a planovi za slijedeću godinu bazirani su na povećanju posjeta domaćih ljudi, prije svega mladih i djece. „Dom Marina Držića je memorijalna kuća, koja za svoj cilj ima popularizirati lik i djelo Marina Držića, stoga će svi naši programi biti usmjereni edukaciji“, kaže Matić.
Napisala: Katarina Fiorović
U posljednjih 6 mjeseci Dom Marina Držića napravio je novu mrežnu stranicu na kojoj su glavni sadržaji dostupni na pet europskih jezika. U samom domu postavljen je infokiosk također na pet jezika, koji je dostupan u mobilnom izdanju, tako da posjetitelji uz razgledanje mogu na velikom touch ekranu ili preko svojih mobitela doznati najvažnije informacije o velikom dubrovačkom piscu. Matić smatra da su ove inovacije, strate na Pilama i ispred Doma, kao i svakodnevna aktivnost na društvenim mrežama zaslužni za povećanje broja posjeta i prihoda.
U prvih 8 mjeseci ove godine ukupni prihod od prodaje i pruženih usluga iznosi 42.403 kn dok je cjelokupni vlastiti prihod u 2012. godini iznosio 23.868 kn. Povećan je broj prodanih ulaznica, prihod od najma prostora, kao i prihod od prodaje vlastitih izdanja. Broj posjetitelja veći je za 24 %. Ili za oko 4 tisuće posjetitelja. Najveći porast zabilježen je u posjetima stranih turista tijekom lipnja, srpnja i kolovoza.
Oko 80% posjetitelja su stranci, a tek 20% naši ljudi. To je za nas alarm da nešto treba učiniti zato je naš program za slijedeće razdoblje temeljen manje na izložbama, a puno više na radionicama za djecu i mlade.
Što ste osmislili kako bi privukli domaće ljude u Dom Marina Držića?
Planiramo filmske, dramske, glazbene i likovne radionice, koje će tematski biti vezane za lik i djelo Držića, a njihovi krajnji rezultati bit će koncert, predstava, izložba i kratki dokumentarac. Radionice će trajati tijekom cijelog zimskog perioda.
Na žalost mnogi naši ljudi ne znaju puno o Držiću zato je bitno raditi s mladim generacijama. Fokus će biti suradnja sa dječjim vrtićima, osnovnim i srednjim školama u Dubrovniku i županiji. Potrudit ćemo se da DMD uđe u mapu svih ekskurzija koje dolaze u Dubrovnik, naravno besplatno. Školarcima ćemo dati poduku i kratke informacije, a ovisno o mogućnostima ćemo im darovat neki suvenir, poklon.
U planu je izrada višejezična kviza o poznavanju lika i djela Marina Držića, do 10 pitanja. Plan nam je napravit jednu diplomu koju bi dobili oni koji pokažu rezultate u rješavanju kviza. Držićevu biografiju i bibliografiju, koje su sad na webu dostupne na pet europskih jezika prevest ćemo i na turski, ruski i španjolski. Već sad smo jedina ustanova u kulturi u Hrvatskoj koja ima sadržaje na pet jezika: hrvatskom, engleskom, njemačkom, francuskom i talijanskom.
Osim edukativnih programa planirate „oživiti“ i izdavačku djelatnost, možete li nam to pojasniti?
Namjeravam upisati i registrirati specijalnu knjižnicu Doma Marina Držića u Upisnik knjižnica, nabaviti stručnu literaturu, napraviti reviziju knjižničnog fonda i u računalnom programu obraditi građu. Također u slijedećoj godini imamo namjeru prevesti "Skupa" na ruski jezik i izdati ga.
Je li moguće vlastiti prihod Doma Marina Držića još povećati u narednom razdoblju?
Promidžbene aktivnosti i tehnološke inovacije ove su godine donijele iznimne rezultate. Uvjeren sam da možemo i bolje s obzirom da je na prošloj sjednici Gradskog vijeća izmijenjen statut ustanove. Time nam je omogućeno da možemo sami naručiti ili izraditi suvenire i prodavati ih kao i druge promidžbene materijale. Sad možemo vlastite prihode od ulaznica i knjiga reinvestirati u izradu suvenira. Smatram da ima još prostora za povećavanje vlastitog prihoda.