VIJESTI
14.03.2010 u 12:13

Dogovor s BiH Ključan za planiranje cesta
Trenutno u gradnju može samo dionica Osojnik- Doli

Kako bi se autocesta prema Dubrovniku od Ploča mogla nastaviti graditi potrebno je definirati njezin pravac. O tom pravcu ovisi i dubrovačka zaobilaznica, ali i brza cesta prema Zračnoj luci. Trenutno je najbitnije dovršiti razgovore s Bosnom i Hercegovinom te na osnovu toga planirati dalje, rečeno je u petak na tribini Hrvatske komore inženjera građevinarstva «Razvoj prometne infrastrukture Dubrovnika».

komentara  21

Inženjer Stjepan Kralj objasnio je kako dogovor s Bosnom treba konačno utvrditi trasu Jadransko-jonske ceste, koja bi mogla prolaziti ili kroz BIH preko koridora 5C poviše Metkovića ili preko Pelješkog mosta dionicom Doli -Osojnik i onda zaobilaznicom Dubrovnika prema Crnoj Gori.

Tek dogovorom s BIH bit će moguće u potpunosti definirati prometne pravce u našoj županiji, smatra Kralj. Primjerice Pelješka cesta i most bili su planirani dvotračno, kao brza cesta te im je na toj osnovi izdana dozvola. Plan se u međuvremenu promijenio, jer se s BIH nisu postigli dogovori, pa se sad radi na dokumentaciji za četverotračni most i autocestu.
Zbog prostorno planske dokumentacije, odnosno lokacijskih dozvola trenutno se u našoj županiji mogu graditi samo dionica Osojnik- Doli kao i spojna cesta Osojnik - Dubrovnik, te brza cesta Zračna luka - Plat, koja bi relativno brzo mogla dobiti dozvole. Sve ostale dionice su u povojima.
Ključni dio autoceste ili brze ceste Osojnik- Brgat nije definiran.
»U slučaju da Jadransko -jonska cesta ostane u Dubrovniku cijeli tranzitni promet prolazio bi poviše grada», rekao je Kralj te je dodao kako je usko grlo i Most dr. Franja Tuđmana koji je također dvotračni.
Kralj smatra kako sadašnja trasa ove dionice nije najsretnije rješenje te kako bi ozbiljno trebalo razmisliti o tunelu kao zaobilaznici Dubrovnika, dok bi magistrala služila isključivo gradskom prometu. O ovakvim stvarima ne treba odlučivati paušalno, smatra Kralj te ističe kako bi prije definiranja trase trebalo proučiti nekoliko idejnih rješenja u koje bi bila uključena i studija utjecaja na okoliš.

Koliko je autocesta potrebna Dubrovniku svjedoče i procjene stručnjaka. Primjerice prema danas magistralom kraj Slanoga u prosjeku dnevno prođe oko 5800 dok se procjenjuje da će do 2028. istom trasom prolaziti 14 tisuća vozila, a dubrovačkom zaobilaznicom čak 19 tisuća vozila.



dubrovniknet team



Filtriraj:                     
Sortiraj:         
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY






Iz teme

DubrovnikTV.net












Kolumne







 

dubrovniktv.net


facebook  twitter  YouTube  YouTube