IZLOŽBA SVJETSKI POZNATE JAGODE BUIĆ: Prohladnu rujansku večer "utoplila" je morskim motivima
U prohladnu rujansku burom okovanu večer, svestrana umjetnica Jagoda Buić predstavila je dubrovačkoj publici svoju izložbu skulptura i crteža. Publika koja je bila sačinjena od velikih ljudi i imena kao i ljubitelja njezina rada nestrpljivo je čekala ulazak jedan po jedan u nedovoljno veliku galeriju Artur. Ovoga puta motivi svjetski slavne umjetnice bili su morski - barke i brodovi.
- Semantička igra značenja koje je ova meštrikinja prikazala se zapravo bavi onim područjem gdje se staro pretvara u novo sa svim tragovima koji su još sačuvani. Jagodina cijela flotila poput elegantnih antičkih brodova, od onih prpošnih bracera kao i bazičnih konstrukcija barki je uvijek kod nje, poetskom snagom pretvorena u pravu umjetnost. Prošle godine smo gledali širu flotilu, a sada je ovdje prisutna jedna manja i sužena flotila, ali itekako snažna koja prikazuje metaforičnost snage kojom Jagoda stalno isijava. Njezina ludičnost je bez granica – opisala je izložbu i umjetnicu Vesna Delić Gozze.
Na pitanje koje je bilo upućeno umjetnici i autorici izložbe o tome kako pronalazi stalno neku novu ideju i inspiraciju s obzirom kako ne samo da crta već je odradila i 120 projekata kao kostimograf i scenograf za operu, balet i film, režirala je, izlaže svoje avangardne tekstilne instalacije i monumentalne kolaže kako zidne tako i prostorne na svjetskim bienalima moderne umjetnosti, umjetnica Buić kaže kako bi se o tome knjiga mogla napisati, no ipak je našla nekoliko riječi.
- Svi su ovi crteži samostalni i stvar trenutka, zato i nose jednu svježinu, svježinu trenutka. Ako imaš nešto da kažeš onda će taj crtež to i reći. Inspiracija je trenutna, ona je dio bića - kazala je Jagoda Buić za Dubrovniknet koja je dodala kako za morskim motivima poput barki i brodova više čezne nego što ih gleda, ali kako voli more i sve vezano s njim što se moglo vidjeti i na njezinoj izložbi.
- Nastavljajući novonastali kiparski ciklus sitagmom "Scerzo s otpada" autorica namjerno ukazuje na nepretencioznost i ne moramo previdjeti i plastičku uvjerljivost, dobro odvagne odnose elemenata niza inače neočekivanih sklopova, u svom novom životu odbačeni predmeti, izgubivši primarnu funkciju, stekli su s jedne strane, metaforičku vrijednost s druge značenje prostornog orijentira i sugestiju slojevite vremenitosti, tako reći pripitomljene prolaznosti - zapisao je u kritici o autorici izložbe Tonko Maroević.
E.Jelić / FOTO: Vedran Jerinić